Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/267209
Title: | Студия проектов и стартапов как пространство формирования и развития предпринимательских компетенций |
Authors: | Разова, Е. Л. Романовский, Ю. Я. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Организация и управление |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2021. - № 1. - С. 21-26. |
Abstract: | Инновационная экономика и темпы технологического и социального развития ставят очевидные вызовы перед системой образования. Университеты, чтобы занять предназначенное им по самой их природе ключевое место в инновационной цепи, должны создать пространство формирования предпринимательских компетенций. Проект «Студия проектов и стартапов», реализуемый в Гродненском государственном университете имени Янки Купалы, представляет собой опыт создания важного элемента инновационной инфраструктуры, который функционирует как площадка проектной деятельности и развития предпринимательских компетенций. |
Abstract (in another language): | Innovative economics and the speed of technological and social development put obvious challenges for the system of Education. To take the dedicated place in innovative chain Universities should transform their structure through objects of innovative infrastructure, change methodology and content of education, focused on enterprise skills growing and project approach. Studio of Projects and Startups is a project of Yanka Kupala Grodno State University that is one of the elements of regional innovative infrastructure works as the space for university students and stuff activity. Studio arranges trainings and seminars on entrepreneurship. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/267209 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2021, №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Разова и др._ВШ_ 2021-1-021-026.pdf | 649,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.