Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/264968
Title: Веб­сайт электронного издания «The New York Times»: медиаконвергенция, креолизация и жанровое своеобразие
Other Titles: Online edition «The New York Times»: convergence, creolisation and genre variety / O. V. Luschinskaya
Authors: Лущинская, О. В. Лущинская
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2021. - № 1. - С. 88-96
Abstract: Рассматривается электронное издание «The New York Times» как конвергентное средство массовой коммуникации. Исследуются его структурно­организационные и содержательные характеристики. При проведении анализа учитывается ряд формальных критериев, которые позволяют определить дизайн, структуру, иерархию компонентов и другие особенности сайта. Содержательная составляющая электронного издания в целом и его медиатекстов в частности исследуется при помощи выявления интра­ и экстралингвистических параметров, отраженных такими дискурс­категориями, как аудитория, самоидентификация, время, пространство, интертекстуальность, интерсобытийность, интерсубъектность и стилистический диапазон. Изучается степень присутствия на американском веб­сайте явлений конвергенции и креолизации. Определено жанровое разнообразие медиатекстов и их форматы в электронном издании «The New York Times», результаты представлены в статистической динамике.
Abstract (in another language): The article considers online edition «The New York Times» as a convergent medium. Its structural and organisational as well as content characteristics are studied. To carry out the analysis a number of formal criteria are taken into account. These criteria allow to identify the design, structure, hierarchy of the site components and other peculiarities. The content of the electronic version as a whole and its media texts in particular are researched with the help of intra­ and extralinguistic parameters identification. These parameters are reflected by the following discourse categories: audience, self­identification, time, space, intertextuality, intereventness, intersubjectivity and stylistic range. The degree of presence of the phenomenon of convergence and the phenomenon of creolisation on the American website is studied. The genre variety of media texts and their formats in the electronic version of «The New York Times» are determined. The results are presented in percentage terms.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/264968
ISSN: 2521-6783
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
88-96.pdf419,37 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.