Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/264771
Title: Эвристическая игра как принцип и форма диалогизации образования
Other Titles: Heuristic play as a principle and form of dialogization of education / Andrey D. Korol, Ekaterina A. Bushmanova
Authors: Король, Андрей Дмитриевич
Бушманова, Екатерина Анатольевна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Citation: Педагогика. – 2020. – № 12. – С. 44-51.
Abstract: В статье раскрываются философско-методологические основания диалогичности и эвристичности игры, постулируется понятие эвристической игры, ее принципов и содержания как сущностного синтеза дидактической игры и эвристического обучения. Раскрываются отличительные особенности эвристической игры в сравнении с традиционной игрой и эвристическим заданием. Эвристическая игра расширяет границы применимости эвристического обучения, ориентированного на творческую самореализацию учащегося и создание им образовательного продукта
Abstract (in another language): The article observes philosophical and methodological foundations of the dialogic and heuristic nature of game; the concept of heuristic game, its principles and content as an essential synthesis of didactic game and heuristic learning are postulated. The distinctive features of heuristic game in comparison with traditional game and heuristic task are revealed. Heuristic game expands the boundaries of applicability of heuristic learning focused on the student's creative self-realization and the creation of educational products by him
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/264771
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
44-51.pdf1 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.