Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/264771
Title: | Эвристическая игра как принцип и форма диалогизации образования |
Other Titles: | Heuristic play as a principle and form of dialogization of education / Andrey D. Korol, Ekaterina A. Bushmanova |
Authors: | Король, Андрей Дмитриевич Бушманова, Екатерина Анатольевна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Педагогика. – 2020. – № 12. – С. 44-51. |
Abstract: | В статье раскрываются философско-методологические основания диалогичности и эвристичности игры, постулируется понятие эвристической игры, ее принципов и содержания как сущностного синтеза дидактической игры и эвристического обучения. Раскрываются отличительные особенности эвристической игры в сравнении с традиционной игрой и эвристическим заданием. Эвристическая игра расширяет границы применимости эвристического обучения, ориентированного на творческую самореализацию учащегося и создание им образовательного продукта |
Abstract (in another language): | The article observes philosophical and methodological foundations of the dialogic and heuristic nature of game; the concept of heuristic game, its principles and content as an essential synthesis of didactic game and heuristic learning are postulated. The distinctive features of heuristic game in comparison with traditional game and heuristic task are revealed. Heuristic game expands the boundaries of applicability of heuristic learning focused on the student's creative self-realization and the creation of educational products by him |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/264771 |
Appears in Collections: | 2020 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.