Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/262163
Title: | Значение формирования положительной мотивации к изучению иностранного языка для будущей успешной социализации |
Other Titles: | Fundamentals of forming a responsible attitude of students to the study of foreign language / N. K. Zubovskaja |
Authors: | Зубовская, Н. К. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 351-355. |
Abstract: | Формирование у студентов положительной мотивации к изучению иностранного языка требует активизации резервных психо-функциональных особенностей памяти, мышления и внимания взрослых обучаемых, а также осознания ими значимости иностранного языка для успешной социализации в будущем |
Abstract (in another language): | The importance of the positive motivation formation in learning a foreign language for future successful socialization. Summary – the formation of the students' positive motivation in learning a foreign language requires activating of psychological and functional features of memory, thinking and attention by grown-up learners and their realization the importance of a foreign language for successful socialization in the future |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/262163 |
ISBN: | 978-985-881-279-9 |
Appears in Collections: | 2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
351-355.pdf | 379 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.