Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/262086
Title: Концепт товар/product через призму различных социальных групп
Other Titles: Concept PRODUCT through the prism of various social and cultural groups / M. V. Zhurba
Authors: Журба, М. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 713-717.
Abstract: Статья посвящена исследованию особенностей функционирования концепта ТОВАР/PRODUCT через призму англоязычных потребителей и русскоязычных представителей бизнес-сообщества в двух культурах. В статье даётся обоснование сопоставительного подхода к изучению концепта ТОВАР/PRODUCT, что предполагает проведение анализа содержания и структуры концепта через призму двух групп испытуемых
Abstract (in another language): The article is devoted to the study of the peculiarities of the concept PRODUCT through the prism of consumers and representatives of the business community. The article provides a comparative study of the concept of PRODUCT, which involves an analysis of the content and structure of the concept through the prism of two groups of subjects
Description: Раздел 4. Лингвистические аспекты межкультурной коммуникации
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/262086
ISBN: 978-985-881-279-9
Appears in Collections:2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
713-717.pdf449,54 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.