Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/262075
Title: | Коммуникативный подход и коммуникативные цели обучения иностранному языку |
Other Titles: | A communicative approach and communicative goals of foreign language teaching / N. V. Abramova |
Authors: | Абрамова, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 650-654. |
Abstract: | В статье раскрывается суть коммуникативного подхода в обучении иностранным языкам, выявляются отличия от традиционных методик. Обосновывается идея о том, что коммуникативная методика ориентирована именно на возможность общения. В статье раскрываются проблемы коммуникативных целей обучения. Особое внимание уделено существованию двух основных уровней владения языком – минимального и максимального |
Abstract (in another language): | The article presents the essence of a communicative approach to teaching foreign languages, differences from traditional methods are revealed. The author approves the idea that the communicative method is focused on the possibility of communication. The article reveals the problems of communicative teaching goals. Special attention is paid to the existence of two main levels of language proficiency – minimum and maximum |
Description: | Раздел 4. Лингвистические аспекты межкультурной коммуникации |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/262075 |
ISBN: | 978-985-881-279-9 |
Appears in Collections: | 2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
650-654.pdf | 328,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.