Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/262060
Title: | Использование подхода CDIO при организации учебного процесса по английскому языку в техническом вузе (на примере ТПУ) |
Other Titles: | Using CDIO approach in organization of ESL learning of engineering students (as exemplified by Tomsk Polytechnic University) / N. V. Aksenova |
Authors: | Аксёнова, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 570-573. |
Abstract: | В рамках проекта, реализующего подход CDIO в обучении английскому языку, студенты разрабатывали и тестировали мобильное приложение для изучения иностранного языка, отчитываясь по этапам выполнения на изучаемом языке. Мотивационный компонент успеха в овладении иностранным языком связывается с мотивацией к профессиональной деятельности и соответствующей ментальной моделью |
Abstract (in another language): | This paper considers implementation of CDIO approach to teaching English to engineering students. The students were developing and testing a mobile app aimed at language learning, presenting development milestones in English. Motivational component in mastering the foreign language was linked to the motivation to professional activity and a corresponding mental model |
Description: | Раздел 3. Информационно-коммуникационные технологии в преподавании иностранных языков и литературы |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/262060 |
ISBN: | 978-985-881-279-9 |
Appears in Collections: | 2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
570-573.pdf | 373,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.