Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/261284
Title: Эффективность использования автоматизированных обучающих систем в образовании
Other Titles: Efficiency of the use of automated learning systems in education
Authors: Богодель, Е. А.
Мезина, А. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Цифровая трансформация – шаг в будущее : материалы I международной научно-практической конференции молодых ученых, г. Минск, 22 февраля 2021 г. / БГУ, Экономический фак., Каф. цифровой экономики ; [редкол.: И. А. Карачун (отв. ред.), К. С. Разуванова, М. С. Шебалин]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 16-21.
Abstract: В современном процессе обучения активно используются различного вида технологии компьютерного моделирования, применяемые для передачи учебного материала и контроля степени его усвоения. Современные учебные компьютерно-информационные средства заняли очень значимое место в общем процессе обучения и подготовки различного рода специалистов. Эффективное применение АОС в образовательном процессе позволяет значительно уменьшить число ошибок, увеличить скорость принятия решений, сократить время обучения, объективно оценивать уровень полученных знаний и приобретенных навыков, а также индивидуализировать обучение. Научная необходимость изучения данного феномена обусловлена постоянной модернизацией технологий и улучшением системы образования посредством внедрения обучающих систем с технологией виртуализации
Abstract (in another language): There are various types of computer modelling technologies, which actively used to transfer educational material to a student and control the degree of its assimilation. Modern educational computer-information tools have taken very significant place in the general process of education and training of various kinds of specialists. The productive use of ATC in the educational process can significantly reduce the number of errors, increase the speed of decision-making, shorten training time, objectively assess the level of knowledge and skills acquired, and individualize training. The scientific need to study this phenomenon is due to the constant modernization of technologies and the improvement of the education system through the introduction of training systems with virtualization technology
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/261284
Number, date deposit: №005521052021, Деп. в БГУ 21.05.2021
Appears in Collections:2021. Цифровая трансформация – шаг в будущее

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16-21.pdf282,96 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.