Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/261049
Title: Современные подходы с использованием IT-технологий в обучении иностранных учащихся русскому языку
Other Titles: Up-to-date approaches using IT technologies in teaching Russian language to foreign students / T. A. Khramchanka
Authors: Храмченко, Т. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингводидактика : материалы VII Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 130-139.
Abstract: Процесс интеграции инновационных технологий в традиционный процесс обучения может повысить эффективность преподавания различных дисциплин, в том числе и в языковом обучении. Кроме того, использование IT-технологий позволяет вести учебный процесс без прямого участия преподавателя, способствуя развитию у студентов критического мышления, креативного подхода, самостоятельного поиска и выбора информации. Осознавая последствия цифровой трансформации в рамках образовательной системы, необходимо иметь определенный багаж ресурсов и организационных возможностей для реализации своего методического потенциала. В статье рассматривается несколько цифровых сервисов, которые могут помочь преподавателю в разработке учебных материалов
Abstract (in another language): The process of integrating innovative technologies into the traditional learning process can increase the effectiveness of teaching various disciplines, including language teaching. In addition, the use of IT-technologies makes it possible to carry on educational process without direct involvement of the teacher, and to develop critical thinking, creative approach, independent search and information selection of students. Recognizing consequences of digital transformation within the educational system, it is necessary to have a certain set of resources and organizational capabilities to realize the methodological potential. The article considers some digital services that can help the teacher develop training materials
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/261049
ISBN: 978-985-566-922-8
Appears in Collections:2020. Лингводидактика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
130-139.pdf841,65 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.