Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/261037
Title: | Когнитивно стилевая типология учащихся в контексте стратегического подхода к порождению иноязычной речи |
Other Titles: | Cognitive stylistic typology of students in the context of a strategic approach to the generation of foreign language speech / S. I. Lebedinsky, E. A. Rasolko |
Authors: | Лебединский, С. И. Расолько, Е. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингводидактика : материалы VII Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 5-20. |
Abstract: | В статье исследуется вариативность стратегий порождения речи на иностранном языке в контексте когнитивно стилевой типологии учащихся. В ходе исследования выявлены четыре когнитивно стилевых типа учащихся, которые используют разные стратегии при порождении речи: планировщики, корректировщики, переводчики, когнитивные упростители |
Abstract (in another language): | The article examines the variability of strategies for generating speech in a foreign language in the context of the cognitive stylistic typology of students. The study identified four cognitive-style types of students who use different strategies when generating speech: planners, correctors, translators, and cognitive simplifiers |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/261037 |
ISBN: | 978-985-566-922-8 |
Appears in Collections: | 2020. Лингводидактика |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.