Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/260830
Title: | Смешанное обучение в высшей школе: из опыта апробации эвристического занятия |
Other Titles: | Blended learning in higher school: from the experience of testing a heuristic class / A. G. Klokova |
Authors: | Клокова, А. Г. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Человек в социокультурном измерении = Human in the socio-cultural dimension. - 2021. - № 1. - С. 22-28 |
Abstract: | Рассматривается вопрос смешанного обучения в высших учебных заведениях. В теоретической части описываются предпосылки перехода от традиционной системы образования к дистанционной, которая предполагает использование электронных ресурсов и самообразование учащихся. Проанализированы основные модели и характеристики такого обучения. Практическая часть раскрывает прикладные аспекты смешанного обучения на примере занятия по английскому языку. В качестве темы выбрана монархия Великобритании. В рамках занятия получилось включить в очно-дистанционный диалог студентов открытое задание, стимулирующее их творческую активность. Занятие подробно описано по этапам, последний из них посвящен рефлексии эмоций, испытанных во время выполнения заданий. В заключении говорится об основных результатах применения формы смешанного обучения в преподавании студентам английского языка. |
Abstract (in another language): | The present article is devoted to the issue of blended learning in the higher educational establishment. Theoretical part reveals the background of transforming traditional educational system into a distant one based on electronic resources and self-education. The article describes the main models and features of such learning. Practical part discovers applied aspects of blended learning taking as example an English class. The chosen topic is «The British monarchy», which allowed a problem task motivating creativity of students to be included into an intramural-distant dialogue between students. The class is described in detail according to its stages the last of which is devoted to the feedback of emotions experienced while completing the tasks. Conclusion overviews the main results of using the form of blended learning in English teaching process. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/260830 |
ISSN: | 2709-5738 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.