Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/260137
Заглавие документа: The Chinese attitude to foreign brands in the case of Starbucks’ success
Авторы: Sidarava, L. S.
Тема: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Дата публикации: 2021
Издатель: Минск : БГУ
Библиографическое описание источника: 77-я научная конференция студентов и аспирантов Белорусского государственного университета [Электронный ресурс] : материалы конф. В 3 ч. Ч. 3, Минск, 11–22 мая 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Г. Сафонов (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 607-610.
Аннотация: The article is dedicated to the ways in which Chinese consumers engage with foreign brands, looking specifically at their perceptions and experiences of Starbucks. Based on online-interviews with consumers from Beijing, Tianjin, Shanghai, the article explores the factors which contributed to the company's popularity in China. The relevance and degree of study of the researched problem in foreign literature is underlined. From the results, it was found that western culture adoration and Starbucks’ smart market entry strategy were the key factors in determining the consumer decisions and preferences in drink consumption. We suggest that the results of this survey can be used to assume Starbucks’ strategy for entering the Belarusian market
Доп. сведения: Факультет международных отношений
URI документа: https://elib.bsu.by/handle/123456789/260137
ISBN: 978-985-881-077-1; 978-985-881-082-5 (ч. 3)
Располагается в коллекциях:2020. Научная конференция студентов и аспирантов БГУ. В трех частях

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
607-610.pdf406,08 kBAdobe PDFОткрыть
Показать полное описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.