Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/259782
Title: Особенности домашнего обучения в Республике Беларусь
Other Titles: Features of home schooling in the Republic of Belarus / O. G. Ksionda, E. O. Kovtunenko
Authors: Ксенда, О. Г.
Ковтуненко, Е. О.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. - 2021. - № 1. - С. 67-75
Abstract: Рассмотрено понятие домашнего (семейного) обучения и особенности его существования в Республике Беларусь. Описаны проблемы и выявлены отличительные черты этой формы обучения. Охарактеризована мотивация учебной деятельности детей, работающих по индивидуальному плану. Представлены результаты интервью с такими детьми и их родителями. Проанализировано отношение родителей и детей к школьному образованию. Обобщены ценности и цели домашнего обучения.
Abstract (in another language): The paper considers the concepts of home (family) education, the features of its existence in the Republic of Belarus. The problems and features of this type of training are described. The results of interviews with children who study at home on an individual plan and their parents are considered. The analysis of the attitude of parents and children to school education is presented, the values and goals of home schooling are summarised, the motivation for teaching children working according to an individual plan is characterised.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/259782
ISSN: 2520-2251
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
67-75.pdf331,19 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.