Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/258996
Title: Crosscultural aspects of advert’s translation
Other Titles: Межкультурные аспекты перевода рекламы / Л.М. Блинкова, Е.П. Курчева
Authors: Blinkova, L. M.
Kurcheva, E. P.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 18–19 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 244-249.
Abstract: The article deals with the cross-cultural peculiarities of advert’s translation. The dominant influence of traditional cultural and religious attitudes, social norms and stereotypes on the process of perception, analysis and subjective assessment of advertising as an important component of cross-cultural communication is emphasized. New tendencies of advertising and marketing strategy adaptation are described
Abstract (in another language): В статье рассматриваются межкультурные особенности перевода рекламы. Подчеркивается доминирующее влияние традиционных культурно-религиозных установок, общественных норм и стереотипов на процесс восприятия, анализа и субъективной оценки рекламного объявления как важного компонента межкультурной коммуникации. Описываются новые тенденции адаптации рекламной и маркетинговой стратегии
Description: Раздел 4. Литературоведение, перевод и интерпретация текста = Section 4. Literature studies, translation and text interpretation
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/258996
ISBN: 978-985-811-085-6
Appears in Collections:2021. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
244-249.pdf379,52 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.