Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/258983
Title: Реализация технологий эвристического и смешанного обучения на занятиях по иностранному языку (английскому) в неязыковых вузах
Other Titles: Implementation of heuristic and blended learning techniques in the foreign (English) language classroom in non-language higher educational establishments / N.P. Tesliuk
Authors: Теслюк, Н. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 18–19 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 183-187.
Abstract: Статья посвящена рассмотрению современных педагогических технологий как элементов дидактической системы, которые внедряются для оптимизации образовательного процесса. Характеризуется потенциал технологий смешанного и эвристического обучения для развития личности обучающегося. Представлен вариант проведения практического занятия с использованием указанных технологий
Abstract (in another language): The article under consideration deals with modern pedagogical technologies as elements of the didactic system implemented to optimize the process of education. The author outlines the potential of heuristic and blended learning for the development of students’ personalities. A sample lesson plan based on the above-mentioned technologies is provided
Description: Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/258983
ISBN: 978-985-811-085-6
Appears in Collections:2021. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
183-187.pdf373,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.