Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/258504
Title: Мессенджеры в структуре медиапредпочтений национальной аудитории
Other Titles: Messengers in the structure of media preferences of the national audience / A. V. Postalovsky
Authors: Посталовский, А. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Социология = Journal of the Belarusian State University. Sociology. - 2021. - № 1. - С. 120-128
Abstract: Анализируются место и роль мессенджеров в структуре медиапотребления аудитории и национального информационного поля. На основе данных массового опроса населения, проведенного в 2020 г. Центром социологических и политических исследований Белорусского государственного университета, выявляются наиболее востребованные мессенджеры, определяется место указанных ресурсов среди традиционных СМИ и социальных медиа, рассматриваются особенности практик медиапотребления. В рамках проведенного исследования удалось установить, что мессенджеры, в частности ресурс Telegram, используются по своему назначению одновременно и как канал коммуникации, и как средство распространения массовой информации. Полученные результаты позволяют сделать вывод о том, что популярность мессенджеров относительно иных сегментов национального информационного поля будет расти.
Abstract (in another language): The presented article is devoted to the analysis of the place and role of messengers in the structure of media consumption of the audience and the national information field as a whole. Based on the data of a mass survey of the population conducted by the Center of Sociological and Political Studies of the Belarusian State University in 2020, the most popular instant messengers are identified, the place of these resources among traditional media and social media space is determined, and the features of media consumption practices are considered. As part of the study, it was possible to establish that instant messengers, in particular, the Telegram resource are used for their intended purpose both as a communication channel and as a channel for disseminating mass information. The results obtained allow us to conclude that the popularity of instant messengers relative to other segments of the national information field will continue to grow.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/258504
ISSN: 2521-6821
DOI: 10.33581/2521-6821-2021-1-120-128
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
120-128.pdf369,53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.