Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257377
Title: Психологические основы развития композиционного мышления дизайнера
Other Titles: Psychological Foundations of the Designer’s Compositional Thinking Development / Reprintsev М. А.
Authors: Репринцев, Михаил Александрович
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 15–16 апр. 2020 г. В 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Х. С. Гафаров (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 128-136.
Abstract: Автор статьи обращается к анализу психологических основ развития композиционного мышления дизайнера. В поле зрения автора внешние и внутренние факторы, определяющие композиционное видение художника, его пространственное воображение, ассоциативное мышление, способность к целостному восприятию пространства и его объектов. Автор акцентирует внимание на роли внешней социальной среды в развитии композиционного мышления студентов-дизайнеров
Abstract (in another language): The article addresses the analysis of the psychological foundations development of designer’s compositional thinking. In the author’s field of vision there are external and internal factors that determine the compositional vision of the artist, his spatial imagination, associative thinking, the ability to perceive space and its objects entirely. The author emphasizes the role of the external social environment in the development of design students compositional thinking
Description: Теоретические исследования в сфере дизайна и дизайн-образования = Theoretical studies in the field of design and design education
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257377
ISBN: 978-985-881-070-2 (ч. 1); 978-985-881-071-9
Appears in Collections:2020. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128-136.pdf1,7 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.