Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257245
Title: Категоризация отношений нарратива и игровой составляющей в видеоиграх
Other Titles: Categorizing of narrative structures and playing component in video games / A. Krasnova
Authors: Краснова, А. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Национальные культуры в межкультурной коммуникации : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 марта - 1 апр. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. В. Воробьёва (гл. ред.) [и др.]. - Минск : БГУ, 2020. - С. 443-452.
Abstract: В статье рассматривается категоризация отношения нарратива и игровой составляющей или игровых механик в видеоиграх. Предложенные категории отталкиваются от исследования феномена лудонарративного диссонанса. Приведен сравнительный анализ между видеоиграми с лудонарративным диссонансом и играми, где данная проблема решена
Abstract (in another language): In this article we will make an overview of categorizing of narrative structures and playing component or playing mechanics in video games. Suggested categories take into account researches of ludonarrative dissonance phenomena. A comparing study is conducted to examine the difference between video games that include examples of ludonarrative dissonance and video games in which this problem has been solved
Description: Секция 4. Студенческие исследования молодых ученых
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257245
ISBN: 978-985-881-067-2
Appears in Collections:2020. Национальные культуры в межкультурной коммуникации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
443-452.pdf171,76 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.