Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253981
Title: Интеграция эвристического подхода и информационно­коммуникативных технологий как основа совершенствования образовательного процесса университета
Other Titles: Integration of a heuristic approach and information­communicative technologies as the basis of improvement of the university educational process / N. I. Morozova
Authors: Морозова, Н. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2020. - № 2. - С. 106-111
Abstract: Рассматриваются вопросы и основные направления применения информационно­коммуникационных технологий в образовательном процессе в учреждениях, обеспечивающих современное высшее образование. Обсуждаются существующие подходы к информатизации белорусского образования. Обосновывается положение о том, что информационно­коммуникационные технологии расширяют возможности образовательной среды и создают базу для получения качественно новых результатов в обучении и развитии личности студентов. Примером может служить активное применение электронных средств обучения как студентами, так и преподавателями Белорусского государственного университета во время образовательного процесса, который строится на принципах интернет­образования креативного типа.
Abstract (in another language): The discusses the application of information and communication technologies in the educational process in institutions of higher education. Two main directions of the application of information and communication technologies in modern higher education are characterised. Existing approaches to informatisation of domestic education are discussed. It substantiates the position that information and communication technologies expand the possibilities of the educational environment and create the basis for obtaining qualitatively new results both in teaching and in the development of students’ personalities. As an example, the features of the use of information and communication technologies at the Belarusian State University are presented, in which the educational process involves the active use of electronic learning tools by both students and teachers and is based on the principles of creative online education.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253981
ISSN: 2521-6783
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2020, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
106-111.pdf483,48 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.