Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/253238
Title: | Коммуникативные задания при обучении грамматике на занятиях английского языка |
Other Titles: | Communicative tasks when teaching grammar at english lessons |
Authors: | Юдчиц, И. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. X. — 2020. — С.101 —103. |
Abstract: | В статье рассмотрен коммуникативный подход к изучению грамматики. Автор подчеркивает преимущества творческого подхода в обучении грамматике. Особое внимание уделено описанию примеров практических заданий, в которых обучаемый выступает в качестве активного, творческого субъекта учебной деятельности. |
Abstract (in another language): | The article is aimed to describe communicative approach when teaching students grammar. The author describes advantages of creative approach. Special attantion is paid to define practical tasks when a student acts as an active, creative subject of educational process. |
Description: | Ключевые слова: коммуникативный подход; творческий подход; обучение грамматике.= Key words: communicative approach; creative approach; grammar teaching. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/253238 |
Appears in Collections: | Выпуск 10. - 2020. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
yudchits_Lang_practice_2020.pdf | 256,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.