Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253209
Title: Информационно-коммуникативные технологии в обучении бизнес-коммуникации
Other Titles: Information and communication technologies in teach-ing business communication
Authors: Дубинко, С. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: БГУ
Citation: Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. X. — 2020. — С. 49—52.
Abstract: Информационно-коммуникативные технологии рассматриваются в контексте новых вызовов времени и задач повышения качества образования и подготовки современного специалиста. Анализируются возможности использования одномодовой (традиционной) и двухмодовой форм обучения (смешанного обучения), которые успешно сочетаются с «перевернутым обучением» («перевернутый класс»). Подчеркивается важность использования возможностей информационно-коммуникативных технологий для активизации творческой активности студентов, организации дискуссии и совместных творческих проектов, в том числе и виртуально. Дается описание системного использования кейс-технологии, которая успешно сочетает в себе преимущества аудиторного, смешанного и «перевернутого обучения».
Abstract (in another language): Information and communication technologies are considered in the context of new chal-lenges of the time and tasks of improving the quality of education and training of modern special-ists. The article analyzes the possibilities of using single-mode (conventional) and two-mode forms of education (blended learning), which are successfully combined with "flipped classroom" educa-tion. The article shows the importance of using the opportunities of information and communication technologies to improve students ' creative activity, organize discussions and joint creative projects, including those performed on-line. The article describes the systematic use of case technology, which successfully combines the advantages of classroom and blended learning, as well as "flipped classroom" education.
Description: Ключевые слова: информационно - коммуникативные технологии; смешанное обучение; «перевернутый класс»; метод кейсов; бизнес-кейс-on-line; бизнес-кейс-off-line. = Key words: information and communication technologies; blended learning; “flipped class-room”; case teaching; business-case-on-line; business-case-off-line.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253209
Appears in Collections:Выпуск 10. - 2020.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dubinko_Lang_practice_2020.pdf246,68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.