Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/253178
Title: | Инновационные возможности когнитивно-группового метода развития иноязычных дискурсивных навыков (Международное право) |
Other Titles: | Innovative possibilities of the cognitive-group method of development of foreign language discursive skills (International law) |
Authors: | Федосова, Э. В. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. X. — 2020. — С. 28—30. |
Abstract: | В статье представлены образовательные технологии развития иноязычных дискурсивных навыков, что является одним из основных профессиональных требований юриста-международника. В частности, рассматривается технология «дебаты», предлагаемая в различных методических инвариантах, выбираемых по целевому назначению. Отдельного внимания заслуживают методы применения данных технологий при дистанционном обучении иностранному языку с применением когнитивно-группового метода. |
Abstract (in another language): | The article presents educational technologies for the development of foreign language discursive skills, which is one of the main professional requirements of an international lawyer. In particular, the technology «debate» is considered, which is offered in various methodological invariants, selected for the intended purpose. Special attention should be paid to the methods of applying these technologies in distance learning a foreign language using the cognitive group method. |
Description: | Ключевые слова: иноязычные дискурсивные навыки; когнитивная парадигма; дебаты; терминологическая лексика; дистанционное обучение. = Keywords: foreign language discursive skills; cognitiveparadigm; debate; terminologicalvocabulary; distancelearning. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/253178 |
Appears in Collections: | Выпуск 10. - 2020. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fedosova_Lang_practice_2020.pdf | 239,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.