Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252462
Title: Проблема сексизма в белорусской рекламе
Other Titles: The problem of sexism in Belarusian advertising / K. A. Martul
Authors: Мартуль, К. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ГЕНДЕРНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ::Гендер и СМИ
Issue Date: 2020
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы : ма­тэрыялы 22-­й Міжнар. навук.­-практ. канф., Мінск, 12–13 лістап. 2020 г. / Беларус. дзярж. ун­т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2020. – С. 319-323.
Abstract: Сексизм проявляется в рекламе продуктов, услуг, мероприятий, личностей и идей, поэтому данный вопрос носит всеобъемлющий характер. В статье приводятся результаты исследования гендерных проблем Беларуси, определяется место сексизма в рекламе среди других гендерных проблем страны, а также выявляются причины появления сексизма в рекламе и предлагаются методы борьбы с ним
Abstract (in another language): Sexism appears in advertisements for products, services, events, personalities and ideas, so this issue is all­encompassing. The article presents the results of a study of gender problems in Belarus, determines the place of sexism in advertising among other gender problems in the country, as well as identifies the reasons for the emergence of sexism in advertising and suggests methods of combating it
Description: Раздзел ІV. Глабальная прастора камунікацыі
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252462
ISBN: 978-985-566-920-4
Appears in Collections:2020. Журналістыка – 2020: стан, праблемы і перспектывы
Гендер и коммуникация

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
319-323.pdf276,24 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.