Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/252380
Title: | Научный текст в медиалогии: основные категории, единицы содержания и способы изложения |
Other Titles: | Scientific text in media science: main categories, content units and presentation methods / V. I. Ivchenkov |
Authors: | Ивченков, В. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 22-й Міжнар. навук.-практ. канф., Мінск, 12–13 лістап. 2020 г. / Беларус. дзярж. унт ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2020. – С. 609-618. |
Abstract: | Предлагается авторская методическая разработка занятий с использованием технологий проблемного, исследовательского, эвристического обучения по созданию и анализу научного текста в сфере медиалогии. В качестве образовательного базиса взята программная тема магистерской дисциплины «Научный анализ текстов» – «Структура научного текста. Средства связи в научном тексте», в проекции которой рассматриваются связность, структурированность и цельность как основные текстовые категории |
Abstract (in another language): | The author’s methodological development of lessons using the technologies of problematic, research, heuristic training for the creation and analysis of a scientific text in the field of mediaology is suggested. The program topic of the master’s discipline «Scientific analysis of texts» – «The structure of a scientific text. Communication means in a scientific text», in the projection of which coherence, structuredness and integrity are considered as the main text categories |
Description: | Частка II. Навукова-метадычныя распрацоўкі выкладчыкаў |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/252380 |
ISBN: | 978-985-566-920-4 |
Appears in Collections: | 2020. Журналістыка – 2020: стан, праблемы і перспектывы |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
609-618.pdf | 384,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.