Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/251214
Title: | Реализация научно-методических подходов экологического образования учащихся посредством выполнения научно-исследовательских проектов |
Other Titles: | Implementation of scientific and methodological approaches of environmental education of students through the implementation of research projects / M. Yasaite, E. Zhuk, V. Chrushchova |
Authors: | Ясайте, М. П. Жук, Е. Ю. Хрущева, О. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : ИВЦ Минфина |
Citation: | Сахаровские чтения 2020 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2020 : environmental problems of the XXI century : материалы 20-й международной научной конференции, 21–22 мая 2020 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 2 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол.: А. Н. Батян [и др.]; под ред. д-ра ф.-м. н., проф. С. А. Маскевича, к. т. н., доцента М. Г. Герменчук. – Минск : ИВЦ Минфина, 2020. – Ч. 1. – С. 221-224. |
Abstract: | Ключевой задачей экологического образования является формирование экологической компетентности. Эффективность формирования напрямую зависит от методики образовательного процесса. При компетентностном подходе важную роль играет активное использование методов, вовлекающих обучаемых в практическую деятельность и способствующих формированию трех компонентов экологической компетентности: когнитивного, ценностно-смыслового и деятельностного. Результаты педагогического исследования позволяют считать проектную технологию эффективным средством формирования экологической компетентности учащихся |
Abstract (in another language): | The key task of environmental education is the formation of environmental competence. The effectiveness of the formation directly depends on the methodology of the educational process. In the competency-based approach, an active role is played by the active use of methods that involve students in practical activities and contribute to the formation of three components of environmental competence: cognitive, value-semantic, and activity. The results of pedagogical research allow us to consider project technology as an effective instrument of forming students’ environmental competencies |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/251214 |
ISBN: | 978-985-880-054-3 (ч.1); 978-985-880-053-6 (общ.) |
DOI: | https://doi.org/10.46646/SAKH-2020-1-221-224 |
Appears in Collections: | 2020. Сахаровские чтения 2020 года: экологические проблемы XXI века |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
221-224.pdf | 381,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.