Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/250848
Title: | Вызовы ускоренного развития технологий и социальных изменений в образовании |
Other Titles: | Challenges for the accelerated development of technology and social change in education / N. Klimkovich |
Authors: | Климкович, Н. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : Институт бизнеса БГУ |
Citation: | Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 2 апреля 2020 г. : сб. ст. В 2 ч. / редкол.: В. В. Манкевич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2020. – Ч. 2. – С. 337-342. |
Abstract: | Рассмотрено влияние ускоренного развития технологий и сопутствующих социальных трансформаций на все сферы жизнедеятельности человека. Отмечена увеличивающаяся роль горизонтальных систем управления и трансформация управленческих компетенций, обусловленная распространением систем гибридного коллективного интеллекта. Дана характеристика базовых навыков человеческой деятельности XXI в. Обоснована необходимость новой образовательной парадигмы |
Abstract (in another language): | The influence of the accelerated development of technologies and related social transformations on all spheres of human life is considered. The increasing role of horizontal control systems and the transformation of managerial competencies due to the proliferation of hybrid collective intelligence systems are noted. The characteristic of the basic skills of the XXI century is given. The necessity of a new educational paradigm is substantiated |
Description: | 8. Инновационные модели и технологии бизнес-образования |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/250848 |
ISBN: | 978-985-7214-30-3 (общ.); 978-985-7214-32-7 (ч. 2) |
Appears in Collections: | 2020. Бизнес. Образование. Экономика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
337-342.pdf | 624,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.