Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/250839
Title: | Тенденции развития высшего образования в контексте виртуализации |
Other Titles: | Higher education development trends in the context of virtualization / D. Barabas, E. Tankovskaya, A. Kalashnikov |
Authors: | Барабась, Д. А. Танковская, Е. И. Калашников, А. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : Институт бизнеса БГУ |
Citation: | Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 2 апреля 2020 г. : сб. ст. В 2 ч. / редкол.: В. В. Манкевич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2020. – Ч. 2. – С. 306-309. |
Abstract: | Виртуализация в образовании предполагает не только дистанционное обучение, но и процесс опосредованного компьютерными технологиями взаимодействия субъектов и объектов образования при помощи различных коммуникаций. Основные тенденции развития высшего образования: функциональные, структурные, организационные трансформации высшего образования, а также масштабные изменения методов коммуникации студента и преподавателя. Виртуализация образования снижает потребность в присутствии обучающего и обучаемого в одной пространственно-временной среде. Широкое внедрение виртуализации высшего образования станет оправданным лишь в том случае, если оно будет, во-первых, повышать качество подготовки специалистов, во-вторых, сопровождаться централизованными действиями, направленными на обеспечение доступности информационных систем и технологий всем желающим |
Abstract (in another language): | Virtualization in education involves not only distance learning, but also the process of interaction between subjects and objects of education, mediated by computer technologies, using various communications. Among the main trends in the development of higher education are the functional, structural, organizational transformations of higher education, as well as large-scale changes in the methods of communication between a student and a teacher. Virtualization of education reduces the need for the presence of the student and student at the same spatio-temporal point. The widespread introduction of higher education virtualization will be justified only if, firstly, it improves the quality of training of specialists, and secondly, it will be accompanied by centralized actions aimed at ensuring the accessibility of information systems and technologies to everyone |
Description: | 8. Инновационные модели и технологии бизнес-образования |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/250839 |
ISBN: | 978-985-7214-30-3 (общ.); 978-985-7214-32-7 (ч. 2) |
Appears in Collections: | 2020. Бизнес. Образование. Экономика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
306-309.pdf | 1,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.