Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/250707
Title: Teach business, not about business – the way RealGame.fi introduces its technologies for School of Business of Belarusian State University
Other Titles: Учить бизнесу, а не рассуждать о бизнесе – подход, предлагаемый RealGame.fi для Института бизнеса Белорусского государственного университета / Ю. Ю. Королев
Authors: Karaleu, Y.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 2 апреля 2020 г. : сб. ст. В 2 ч. / редкол.: В. В. Манкевич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2020. – Ч. 1. – С. 258-265.
Abstract: Game-based learning or «learning by doing» is a well-proven, cost-efficient and one of the most beneficial ways to gain invaluable knowledge as it simulates real-world problems through activities such as watching live demonstrations, training or pre-graduation practise, etc. Business games or business simulations – the most perspective tool that helps to connect the learning experience with real-life challenges. Such games are specially designed for students, help them learn important business strategies, real-world practices and industry standards. But most importantly, the games aim towards giving participants a little taste of management and how managerial decisions affect the business. Some concepts of business simulations and their perspective of implementation into the educational process are discussed in the article. The experience of Finnish RealGame usage of by School of Business of BSU is presented
Abstract (in another language): Обучение через игру, или «обучение посредством практической деятельности», – это хорошо зарекомендовавший себя, экономически эффективный и наиболее результативный способ получения ценных знаний, поскольку он моделирует реальные практические ситуации с помощью наблюдения за демонстрацией работы, практического обучения или преддипломной практики и т. д. Деловые игры, или бизнес-симуляции, – наиболее перспективный инструмент, который помогает объединить учебу с решением практических задач. Такие игры, специально разработанные для студентов, помогают им осваивать важные бизнес-стратегии, получать практические навыки и изучать действующие отраслевые стандарты. Но самое главное – игры нацелены на то, чтобы дать участникам возможность максимально наглядно представить особенности процесса управления и понять значение управленческих решений в бизнесе. В статье обсуждаются некоторые концепции бизнес-симуляций и перспективы их внедрения в образовательный процесс. Представлен опыт использования финской бизнес-симуляции RealGame в Институте бизнеса БГУ
Description: 2. Информационные системы и технологии в экономике, образовании, бизнесе
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/250707
ISBN: 978-985-7214-30-3 (общ.); 978-985-7214-31-0 (ч. 1)
Appears in Collections:2020. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
258-265.pdf786,49 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.