Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/250617
Title: Перинатальная психология: проблемы и перспективы развития психологической отрасли и организационные аспекты обучения
Authors: Кузмицкая, Ю. Л.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Медицина и здравоохранение
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2020. - № 3. - С. 39-41.
Abstract: В статье представлена дискуссия на предмет определения самостоятельного научно-практического статуса перинатальной психологии как новой модальности психологического знания. Учитывая многообразие теоретических позиций, представлен предмет перинатальной психологии (система «мать – дитя»). Содержательно раскрыты научно-исследовательские, дидактические и практические задачи перинатальной психологи. Представлен опыт разработки и реализации факультативного курса «Перинатальная психология».
Abstract (in another language): The article presents a discussion on the subject of determining the independent scientific and practical status of perinatal psychology as a new modality of psychological knowledge. Taking into account the variety of theoretical positions, the subject of perinatal psychology – the mother-child system-is presented. The tasks of perinatal psychology are described in three main directions: research, didactic and practical tasks. The experience of developing and implementing the optional course «Perinatal psychology» is presented.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/250617
ISSN: 2076-4383
Appears in Collections:2020, №3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кузмицкая_ВШ_ 3_2020-039-041.pdf227,53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.