Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/250617
Title: | Перинатальная психология: проблемы и перспективы развития психологической отрасли и организационные аспекты обучения |
Authors: | Кузмицкая, Ю. Л. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Медицина и здравоохранение |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2020. - № 3. - С. 39-41. |
Abstract: | В статье представлена дискуссия на предмет определения самостоятельного научно-практического статуса перинатальной психологии как новой модальности психологического знания. Учитывая многообразие теоретических позиций, представлен предмет перинатальной психологии (система «мать – дитя»). Содержательно раскрыты научно-исследовательские, дидактические и практические задачи перинатальной психологи. Представлен опыт разработки и реализации факультативного курса «Перинатальная психология». |
Abstract (in another language): | The article presents a discussion on the subject of determining the independent scientific and practical status of perinatal psychology as a new modality of psychological knowledge. Taking into account the variety of theoretical positions, the subject of perinatal psychology – the mother-child system-is presented. The tasks of perinatal psychology are described in three main directions: research, didactic and practical tasks. The experience of developing and implementing the optional course «Perinatal psychology» is presented. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/250617 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2020, №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кузмицкая_ВШ_ 3_2020-039-041.pdf | 227,53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.