Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/249982
Title: | Пути формирования внутренней мотивации к учению у студентов вузов |
Other Titles: | Ways of forming internal motivation to learning at higher students / E.V. Plaksa |
Authors: | Плакса, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Психосоциальная адаптация в трансформирующемся обществе: субъект-субъектная коммуникация как фактор социализации индивида [Электронный ресурс] : материалы V Междунар. науч. конф., Минск, 23–24 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. А. Фурманов (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 204-209. |
Abstract: | В статье рассматриваются причины неуспеваемости студентов вузов. Анализируется мотивационный компонент обучения. Приводятся пути формирования внутренней мотивации к учению у студентов вузов. Демонстрируются практические приемы работы со студентами на материале анализа художественны фильмов и конспектирования научных текстов. Приводятся примеры выполнения заданий студентами |
Abstract (in another language): | The article discusses the reasons for the failure of university students. The motivational component of learning is analyzed. The ways of forming internal motivation for learning from university students are given. Practical methods of working with students are demonstrated based on analysis of films and taking notes of scientific texts. Examples of student assignments are provided |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/249982 |
ISBN: | 978-985-566-947-1 |
Appears in Collections: | 2020. Психосоциальная адаптация в трансформирующемся обществе: субъект-субъектная коммуникация как фактор социализации индивида |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
204-209.pdf | 295,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.