Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249853
Title: Об использовании визуализации при обучении учащихся основам алгоритмизации и программирования
Other Titles: About the methodology and results of teaching students the basics algorithmization and programming using visualized environments and visual languages programmings / N.V. Brovka, А. А. Frantskevich
Authors: Бровка, Н. В.
Францкевич, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Международный конгресс по информатике: информационные системы и технологии (в образовании) = International Congress on Computer Science: Information Systems and Technologies (in Education) [Электронный ресурс] : материалы междунар. науч. конгресса, Респ. Беларусь, Минск, 22–23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. В. Казаченок (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 59-64.
Abstract: В контексте проблемы повышения эффективности обучения учащихся информатике в статье приведены дидактические особенности визуальных языков программирования (ВЯП), описаны основные составляющие методики обучения школьников основам алгоритмизации и программирования с использованием ВЯП и визуализированных сред программирования (ВСП) и кратко представлены основные результаты педагогического эксперимента по внедрению и оценке эффективности методики с использованием визуализированных сред и визуальных языков программирования как средств обучения школьников основам алгоритмизации и программирования в учреждениях образования и образовательных центрах Республики Беларусь
Abstract (in another language): In the context of the problem of improving the effectiveness of teaching students computer science, the article presents the didactic features of visual programming languages, describes the main components of the methodology of teaching students the basics of algorithmization and programming using visual programming languages and visual programming environments, and summarizes the results of the pedagogical experiment on introduction and evaluation of the effectiveness of the methodology using visualized environments and visual programming languages as a means of teaching students the basics of algorithmization and programming in educational institutions and educational centers of the Republic of Belarus
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249853
ISBN: 978-985-566-948-8
Appears in Collections:2020. Международный конгресс по информатике: информационные системы и технологии (в образовании)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59-64.pdf455,54 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.