Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/249840
Title: | К вопросу использования анимационных рисунков при обучении алгебре способом наглядного моделирования |
Other Titles: | On the question of the use of animation figures in the training of algebra by the method of perfect simulation / M.V. Nenartovich |
Authors: | Ненартович, М. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Международный конгресс по информатике: информационные системы и технологии (в образовании) = International Congress on Computer Science: Information Systems and Technologies (in Education) [Электронный ресурс] : материалы междунар. науч. конгресса, Респ. Беларусь, Минск, 22–23 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. В. Казаченок (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 127-132. |
Abstract: | В данной статье дается определение понятия «информационного образовательного ресурса» и выявлена сущность наглядного моделирования при обучении учащихся математике. На примере рассматривается возможность реализации наглядного моделирования при решении задач алгебры через использование анимационных возможностей динамической среды GeoGebra и выделяются шаги их решения |
Abstract (in another language): | In this article the definition of the "information educational resource" is defined and the essence of visual modeling is revealed when teaching students to mathematics. The example examines the possibility of realizing visual modeling in solving algebra problems through the use of the animation capabilities of the GeoGebra dynamic environment and outlines the steps to solve them |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/249840 |
ISBN: | 978-985-566-948-8 |
Appears in Collections: | 2020. Международный конгресс по информатике: информационные системы и технологии (в образовании) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
127-132.pdf | 516,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.