Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249056
Title: Тенденции развития Instagram: коммуникации, функции, сленг
Other Titles: Instagram development trends: communications, functions, sleng / T. M. Smolikova
Authors: Смоликова, Т. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности : материалы Третьей Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 8–9 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун­т ; редкол.: О. М. Самусевич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 412-416.
Abstract: В статье дается краткая история возникновения и развития популярной социальной сети Instagram. Автор раскрывает практическое применение инструментов коммуникации и функциональных особенностей, используемых в позиционировании и продвижении бренда. Анализируется лексика Instagram (общесетевая и специфическая), которая продолжает пополнятся неологизмами, рассматриваемая теоретиками как «форма раскрытия мира». Выводы по популярности и востребованности среди пользователей Instagram основываются на максимальной востребованности видеоконтента данной сети, которая активно используется в образовательном, мотивационном и развлекательном направлениях
Abstract (in another language): The article gives a brief history of the emergence and development of the popular social network Instagram. The author reveals the practical use of communication tools and functional features used in brand positioning and promotion. It analyzes the vocabulary of Instagram (network-wide and specific), which continues to be replenished with new neologisms, considered by theorists as a «form of disclosing the world». Conclusions on the popularity and relevance among Instagram users are based on the maximum demand for the video content of this network, which is actively used in educational, motivational and entertaining directions
Description: Раздел IV. Трансформация коммуникативных процессов в цифровой среде
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249056
ISBN: 978-985-566-946-4
Appears in Collections:2020. Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
412-416.pdf357,33 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.