Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249043
Title: Журналистика: институт, имеющий значение
Other Titles: Institution of journalism is matter / A. V. Potrebin
Authors: Потребин, А. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности : материалы Третьей Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 8–9 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун­т ; редкол.: О. М. Самусевич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 32-36.
Abstract: Рассматриваются характеристики журналистики и системы средств массовой информации в качестве социальных институтов. Подвергается сомнению тезис о формировании гомогенной аудитории как о задаче института журналистики. Формулируется гипотеза о способности журналистики к включению в процесс развития экономической культуры современного общества, и, тем самым, к участию в социально-экономическом развитии страны
Abstract (in another language): This article discusses the characteristics of journalism and the media system as social institutions. The thesis about the formation of a homogeneous audience as a task of the institution of journalism is questioned. A hypothesis is formulated about the ability of journalism to be included in the development process of the economic culture of modern society, and there by to participate in the socio-economic development of the country
Description: Раздел I. Коммуникативные исследования: теория, методология, результаты
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249043
ISBN: 978-985-566-946-4
Appears in Collections:2020. Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32-36.pdf300,28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.