Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249033
Title: Рэкламная камунікацыя на беларускай мове: лінгвакультурны аспект
Other Titles: Advertising communication in the Belarusian language: lingual-cultural aspect / I. I. Novoseltseva
Authors: Навасельцава, І. І.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности : материалы Третьей Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 8–9 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун­т ; редкол.: О. М. Самусевич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 315-319.
Abstract: Аналізуецца лінгвакультурны аспект беларускамоўнай рэкламнай камунікацыі. Адзначаецца, што рэклама як сацыякультурны феномен з’яўляецца важным складнікам рэпрэзентацыі нацыянальна-культурных каштоўнасцяў. Улік этнакультурнай і маўленчай карэктнасці ў прагматычных намерах рэкламадаўцаў працуе на пазітыўнае ўспрыманне аб’екта рэкла мавання
Abstract (in another language): Lingual-cultural aspect of advertising communication in the Belarusian language is analyzed in the article. It is noted that advertising as a socio-cultural phenomenon is an important component of the representation of national and cultural values. Consideration of ethno-cultural and language correctness in the pragmatic intentions of advertisers affects the positive perception of the object of advertising
Description: Раздел III. Корпоративная и общественная коммуникация: стратегии, технологии, инструменты
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249033
ISBN: 978-985-566-946-4
Appears in Collections:2020. Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
315-319.pdf323,37 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.