Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/248978
Title: Визуальное пространство как объективная реальность современности
Other Titles: Visual space as an objective reality of modernity / V. I. Shimolin
Authors: Шимолин, В. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности : материалы Третьей Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 8–9 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун­т ; редкол.: О. М. Самусевич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 86-89.
Abstract: В статье анализируется иллюстративный компонент современных массмедиа, выступающий важнейшим фактором формирования общественного мнения. Визуальное пространство рассматривается автором как составная часть пространства информационного. Иллюстративный материал не только сопровождает вербальный контент, но и выполняет свои важнейшие функции: документальную и идеологическую
Abstract (in another language): The article analyzes the illustrative component of modern media, which is the most important factor in the formation of public opinion. The visual space is considered by the author as an integral part of the information space. Illustrative material not only accompanies verbal content, but also performs its most important functions: documentary and ideological
Description: Раздел I. Коммуникативные исследования: теория, методология, результаты
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/248978
ISBN: 978-985-566-946-4
Appears in Collections:2020. Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
86-89.pdf293,68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.