Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/248977
Title: Роля масмедыя ў фарміраванні карціны свету сучаснага чалавека
Other Titles: The role of mass media in shaping the picture of the world of modern man / G. I. Basovа
Authors: Басава, Г. І.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности : материалы Третьей Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 8–9 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун­т ; редкол.: О. М. Самусевич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 6-9.
Abstract: У эпоху глабалізацыі інфармацыйныя сувязі з’яўляюцца асноўнай крыніцай сацыяльна-культурнага прагрэсу. Медыятэксты, што паведамляюць аб рэаліях іншых сацыякультурных агульнасцей, адыгрываюць самую актыўную ролю ў міжкультурным дыялогу як у плане шырыні ахопу аўдыторыі, так і па сіле камунікатыўнага ўздзеяння. Масмедыя фарміруюць карціну свету сучаснага чалавека – яго каштоўнасці, канцэпты, стэрэатыпы, таму ў кантэксце іх дзейнасці дыялог культур паўстае як працэс узаемадзеяння розных карцін свету, увасобленых у тэкстах СМІ
Abstract (in another language): In the era of globalization, information links are the main source of social and cultural progress. Media texts that report on the realities of other socio-cultural societies play the most active role in intercultural dialogue, both in terms of the breadth of audience coverage and the strength of their communicative impact. Mass media form a picture of the world of modern man – his values, concepts, stereotypes, so in the context of their activities, the Dialogue of cultures appears as a process of interaction of various world pictures embodied in the texts of the media
Description: Раздел I. Коммуникативные исследования: теория, методология, результаты
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/248977
ISBN: 978-985-566-946-4
Appears in Collections:2020. Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6-9.pdf358,78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.