Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/248678
Заглавие документа: Personal data clustering in retail marketing
Авторы: Drozd, Pavel
Adutskevich, Ivan
Тема: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Кибернетика
Дата публикации: 2020
Издатель: Минск : БГУ
Библиографическое описание источника: Компьютерные технологии и анализ данных (CTDA’2020) : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 23–24 апр. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. В. Скакун (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 229-233.
Аннотация: This research proposes a technique for high-dimensional transactional data clustering analysis, which can be used by retail companies to extract meaningful marketing insights from personally identifiable information. These insights help companies to adopt their business processes to changing market conditions and objectively analyze the behavioral patterns of different types of customers. The model uses several data preprocessing algorithms that replace the original feature space with a feature space that exclusively consists of values of irreversible hash functions. The following clustering algorithm processes these hash values in a metric space. Thus, the described approach is compliant with various data regulation laws like GDPR in EU or CCF in Saudi Arabia
Доп. сведения: Секция «Интеллектуальные технологии и системы»
URI документа: https://elib.bsu.by/handle/123456789/248678
ISBN: 978-985-566-942-6
Располагается в коллекциях:2020. Компьютерные технологии и анализ данных (CTDA’2020)

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
229-233.pdf896,87 kBAdobe PDFОткрыть
Показать полное описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.