Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/248297
Title: | Черты личности студентов с разными стилями обучения |
Other Titles: | Trits of the personality of students with different learning styles / A. P. Lobanov, N. V. Drozdova |
Authors: | Лобанов, А. П. Дроздова, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. - 2020. - № 2. - С. 108-113 |
Abstract: | Представлены результаты теоретического анализа и эмпирического исследования стилей обучения студентов разной специализации. Изучены стили обучения/мышления согласно модели Колба (Kolb’s experiential learning model ). Стиль обучения рассматривается как интегративный показатель эффективности образовательного процесса. Определены личностные черты каждого из четырех стилей: деятель, мыслитель, теоретик и прагматик. Выявлено, что будущая профессиональная деятельность предполагает наличие общих профессионально важных качеств личности и в то же время их дифференциацию в зависимости от специализации студентов. Стилевой подход рассмотрен как основание студентоцентрических образовательных технологий, ориентированных на конечный результат и объективизацию профиля личности будущего специалиста и конкретности его академических достижений. |
Abstract (in another language): | The article presents the results of theoretical analysis and empirical study of learning styles of students of different specializations. Learning/thinking styles according to the Kolb’s experimental learning model are the subject of the study. The personality features of each of the four styles are defined: figure, thinker, theorist and pragmatism. It has been revealed that future professional activity implies the existence of common professionally important qualities of the individual and, at the same time, their differentiation depending on the specialization of students. The style approach is seen as the foundation of student-centric educational technologies focused on the result and objectification of the personality profile of the future specialist and the specificity of his academic achievements. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/248297 |
ISSN: | 2520-2251 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2020, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
108-113.pdf | 328,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.