Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/248229
Title: Академическая грамотность в новой образовательной парадигме
Authors: Володько, С. М.
Жмакина, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2020. - № 1. - С. 36-40.
Abstract: В статье рассматриваются понятие «академическая грамотность», ее структура, развитие и роль в формировании профессиональных компетенций специалистов. Подчеркивается необходимость развития академической грамотности, прежде всего на родном языке. Изучается потенциал иностранного языка в формировании академической грамотности. Обосновывается эффективность взаимосвязанного обучения академическому чтению и академическому письму.
Abstract (in another language): The article considers the concept «academic literacy», its structure, development and the role it plays in the process of enhancing professional competences for specialists. The priority to develop native-language academic literacy is stressed. The capacity of a foreign language for forming academic skills is scrutinised. The efficiency of simultaneous training in academic reading and academic writing is grounded.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/248229
ISSN: 2076-4383
Appears in Collections:2020, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Володько, Жмакина_ВШ_1_2020-036-040.pdf264,89 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.