Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/248229
Title: | Академическая грамотность в новой образовательной парадигме |
Authors: | Володько, С. М. Жмакина, Т. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2020. - № 1. - С. 36-40. |
Abstract: | В статье рассматриваются понятие «академическая грамотность», ее структура, развитие и роль в формировании профессиональных компетенций специалистов. Подчеркивается необходимость развития академической грамотности, прежде всего на родном языке. Изучается потенциал иностранного языка в формировании академической грамотности. Обосновывается эффективность взаимосвязанного обучения академическому чтению и академическому письму. |
Abstract (in another language): | The article considers the concept «academic literacy», its structure, development and the role it plays in the process of enhancing professional competences for specialists. The priority to develop native-language academic literacy is stressed. The capacity of a foreign language for forming academic skills is scrutinised. The efficiency of simultaneous training in academic reading and academic writing is grounded. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/248229 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2020, №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Володько, Жмакина_ВШ_1_2020-036-040.pdf | 264,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.