Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/245596
Title: Результаты опытно-эксперименталь­ной работы по проверке эффективности комплекс­ной методики формирования полипрофессиональных компетенций выпускника современного университета в целях устойчивого развития
Other Titles: Results of experimental work on the test of efficiency of an integrated method for forming polyprofes­ sional competences of a modern university graduate for sustainable development / A. V. Koklevsky
Authors: Коклевский, А. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2020. - № 1. - С. 58-65
Abstract: Представлены окончательные результаты опытно-экспериментальной работы по проверке эффективности ком­плексной методики формирования полипрофессиональных компетенций выпускника современного университета. Показатели сформированности полипрофессиональных компетенций получены на основе комплекса взаимодопол­няющих методов: анкетирования, включенного педагогического наблюдения, независимого педагогического экс­перимента, анализа продуктов учебно-исследовательской деятельности студентов. Материалы подтверждают значи­мость комплексной методики формирования у студентов целостной системы полипрофессиональных компетенций.
Abstract (in another language): The article presents the final results of the experimental work on checking the effectiveness of a comprehensive methodology for the formation of the polyprofessional competencies of a graduate of a modern university. The results of the study of the formation of polyprofessional competencies were obtained on the basis of a set of complementary methods: questioning, included pedagogical supervision, an independent pedagogical experiment, analysis of the products of students’ educational and research activities. The materials presented confirm the importance of a comprehensive methodology for the formation of a holistic system of polyprofessional competencies in students.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/245596
ISSN: 2521-6783
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2020, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58-65.pdf367,6 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.