Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/245596
Title: | Результаты опытно-экспериментальной работы по проверке эффективности комплексной методики формирования полипрофессиональных компетенций выпускника современного университета в целях устойчивого развития |
Other Titles: | Results of experimental work on the test of efficiency of an integrated method for forming polyprofes sional competences of a modern university graduate for sustainable development / A. V. Koklevsky |
Authors: | Коклевский, А. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2020. - № 1. - С. 58-65 |
Abstract: | Представлены окончательные результаты опытно-экспериментальной работы по проверке эффективности комплексной методики формирования полипрофессиональных компетенций выпускника современного университета. Показатели сформированности полипрофессиональных компетенций получены на основе комплекса взаимодополняющих методов: анкетирования, включенного педагогического наблюдения, независимого педагогического эксперимента, анализа продуктов учебно-исследовательской деятельности студентов. Материалы подтверждают значимость комплексной методики формирования у студентов целостной системы полипрофессиональных компетенций. |
Abstract (in another language): | The article presents the final results of the experimental work on checking the effectiveness of a comprehensive methodology for the formation of the polyprofessional competencies of a graduate of a modern university. The results of the study of the formation of polyprofessional competencies were obtained on the basis of a set of complementary methods: questioning, included pedagogical supervision, an independent pedagogical experiment, analysis of the products of students’ educational and research activities. The materials presented confirm the importance of a comprehensive methodology for the formation of a holistic system of polyprofessional competencies in students. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/245596 |
ISSN: | 2521-6783 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2020, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.