Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/24499
Title: Использование различных форм тестовых заданий в лабораторном практикуме по неорганической химии
Other Titles: The use of various test forms in the laboratory practicum on inorganic chemistry
Authors: Сергеева, О. В.
Косилко, Е. А.
Issue Date: 2011
Publisher: Минск: БГУ
Citation: Свиридовские чтения: Сб. ст. Вып. 7.
Abstract: Использование заданий в тестовой форме для оценки результатов обучения получило широкое распространение на всех уровнях управления образованием. Такие задания могут применяться как для итогового контроля результатов обучения, так и в текущем учебном процессе для эффективной организации самостоятельной работы. На практи-ке обычно используется ограниченный набор форм заданий: форма 1 (выбрать пра-вильный ответ) и 2 (дополнить предложения или дописать фразу). Задания в форме 3 (установить соответствие) встречается редко, форма 4 (установить правильную после-довательность) практически не встречается. В данной работе показаны возможные варианты использования тестовых заданий в формах 3 и 4 в лабораторном практикуме по неорганической химии; разработаны соответствующие задания для контроля готовности студентов к выполнению лабораторных работ по неорганическому синтезу. Библиогр. 4 назв.
Description: The use of the tests and tasks in the test form to evaluate the results of the pupil training has been wide-spread at all levels of the education management. These tasks can be applied for the control on the final stage of training as well as in the current teaching-learning process for the effective organization of the student self-training. As a rule, very limited set of test forms is used in practice, such as Form 1 (to choose the right answer) and Form 2 (to complete the sen-tence). Form 3 (to establish the correlation) is rare enough, and Form 4 (to arrange the se-quence) is almost absent. In this work the possibilities of the test forms 3 and 4 application in the laboratory practicum on inorganic chemistry are shown and the set of corresponding tasks is offered to control the student’s readiness to carry out the laboratory works on inorganic chemistry.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/24499
Appears in Collections:Статьи химического факультета

Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.