Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242616
Title: К вопросу о формах активизации учебно-познавательной деятельности студентов на занятиях по немецкому языку
Other Titles: On the question of forms of activation educational and cognitive activities of students in the classroom for the German language / I. Petrashevich
Authors: Петрашевич, И. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 389-392.
Abstract: Рассматривается проблема активизации учебно-познавательной деятельности студентов на занятиях по немецкому языку. Обосновывается эффективность интерактивных форм организации учебных занятий в активизации учебно-познавательной деятельности и совершенствовании иноязычной коммуникативной компетенции. В качестве примера представлен анализ занятия в форме «педагогической студии».
Abstract (in another language): The problem of activation of educational and cognitive activity of students in German classes is considered. The article substantiates the effectiveness of interactive forms of organization of training sessions in the activation of educational and cognitive activities and in the improvement of foreign language communicative competence. As an example, an analysis of a class in the form of a «pedagogical Studio» is presented.
Description: Раздел 3. Информационно-коммуникационные технологии в преподавании иностранных языков и литературы
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242616
ISBN: 978-985-566-933-4
Appears in Collections:2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
389-392.pdf317,53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.