Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242530
Title: Просодические маркеры структурирования информации во французской учебной лекции
Other Titles: Prosodic markers of information structuring in French academic lecture / I. V. Pantsialeyeva
Authors: Пантелеева, И. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 597-600.
Abstract: В статье рассматриваются просодические маркеры структурирования информации во французской учебной лекции как жанре дидактического дискурса. Выявлены просодические средства, участвующие в иерархизации учебной информации на уровне членения, акцентной и мелодической структур, определена их функциональная значимость.
Abstract (in another language): The article deals with the prosodic markers of information structuring in French academic lecture as a genre of didactic discourse. The prosodic means being involved in hierarchization of information including prosodic segmentation, accentual and melody structures are revealed. Their functional pertinence is presented.
Description: Раздел 4. Лингвистические аспекты межкультурной коммуникации
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242530
ISBN: 978-985-566-933-4
Appears in Collections:2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
597-600.pdf406,28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.