Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242527
Title: Формирование коммуникативной компетентности выпускника УО экономического профиля в процессе обучения иностранному языку
Other Titles: Formation of communicative competence of graduates of economic educational institutions in the process of learning a foreign language / E. G. Salikova, R. A. Plavinski
Authors: Саликова, Е. Г.
Плавинский, Р. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 марта 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 580-583.
Abstract: Искусство делового общения является показателем профессионализма и культуры специалистов экономической сферы. Приобщение студентов к культуре в процессе обучения иностранному языку формирует коммуникативную компетентность: коммуникативные способности, знания, умения и навыки, чувственный и социальный опыт в сфере делового общения.
Abstract (in another language): The art of business communication is an indicator of the professionalism and culture of specialists in the economic sphere. Introducing students to culture in the process of learning a foreign language forms a communicative competence: communicative ability, knowledge and skills, sensual and social experience in the field of business communication.
Description: Раздел 4. Лингвистические аспекты межкультурной коммуникации
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242527
ISBN: 978-985-566-933-4
Appears in Collections:2020. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
580-583.pdf317,02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.