Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242510
Title: СТЕРЕОТИПЫ, ПРЕПЯТСТВУЮЩИЕ ПРОДВИЖЕНИЮ ЖЕНЩИН В STEM
Other Titles: STEREOTYPES IMPEDING THE ADVANCEMENT OF WOMEN IN STEM
Authors: Лебедева, Наталия
Андронова, Екатерина
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Науковедение
Issue Date: 2020
Publisher: Минск, БГУ
Citation: Женщины-ученые Беларуси и Польши : материалы международной научно-практической конференции, Минск, 26 марта 2020 г. / БГУ ; [редкол.: И. В. Казакова, И. В.Олюнина (отв. ред.)]. Минск : БГУ, 2020. С.317-320.
Abstract: Недостаточная представленность женщин в областях STEM связана с многими факторами выбора образовательной и карьерной траектории. В данном исследовании показано, как стереотипное представление «Работа в областях STEM не для женщин» проявляется в процессе профессионального становления женщин, получивших образование в STEM. Основу исследования составили биографические лейтмотивные интервью. Проявление стереотипного представления было зафиксировано на всех этапах социализации, задействованных в процессе профессионального становления. Но на рабочих местах это проявление выражено сильнее, менее скрываемо и более разнообразно.
Abstract (in another language): The underrepresentation the women in STEM mostly associated with many factors in the choice of educational and career trajectory. This study shows how the stereotype “Work in STEM is not for women” is revealed in the process of women’s professional development who have been educated in STEM. The study is based on biographical interviews. The appearance of the stereotype was confirmed at all stages of socialization during professional development. But in the workplace, this indicator is more pronounced, less hidden and more diverse.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242510
Appears in Collections:2020. Женщины-ученые Беларуси и Польши

Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.