Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242499
Title: АЛГОРИТМИЧЕСКИЙ МАРКЕТИНГ И МАШИННОЕ ОБУЧЕНИЕ В ОБРАБОТКЕ МАРКЕТИНГОВЫХ ДАННЫХ
Other Titles: ALGORITHMIC MARKETING AND MACHINE LEARNING IN THE MARKETING DATA PROCESSING
Authors: Синявская, Ольга
Железко, Борис
Вербицкий, Никита
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2020
Publisher: Минск, БГУ
Citation: Женщины-ученые Беларуси и Польши : материалы международной научно-практической конференции, Минск, 26 марта 2020 г. / БГУ ; [редкол.: И. В. Казакова, И. В.Олюнина (отв. ред.)]. Минск : БГУ, 2020. С.277-282.
Abstract: В настоящем документе рассматривается актуальное направление ребрендинга маркетинговых бизнес-процессов - автоматизация обработки маркетинговых данных на основе алгоритмизации рутинных задач с помощью методов машинного обучения и, в частности, деревьев принятия решений. Раскрыты преимущества алгоритмического маркетинга. Обозначены сферы алгоритмического маркетинга, его основные задачи и роль в сокращении времени обработки маркетинговых данных.
Abstract (in another language): The relevant direction of the marketing business process reengineering – automation of the marketing data processing on the base of routine tasks algorithmization by means of machine learning methods and, in particular, decision trees is considered in this paper. The advantages of the algorithmic marketing are revealed. Spheres of algorithmic marketing use, its main tasks and the role in the reduction of the marketing data processing time are denoted.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242499
Appears in Collections:2020. Женщины-ученые Беларуси и Польши



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.