Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/242069
Title: Внедрение эвристического обучения в профессиональную подготовку студентов
Other Titles: Introduction of heuristic education in the professional training of students / E. P. Kurcheva, M. P. Redzko
Authors: Курчева, Е. П.
Редько, М. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2020 г. / редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 221-228.
Abstract: В статье рассматриваются теоретико-методологические основы эвристического обучения и практика его внедрения в профессиональную подготовку студентов. Обсуждается проблема понимания другой культуры в контексте адекватного перевода безэквивалентной лексики. В качестве инструментария, необходимого для погружения в контекст другой культуры, используются современные информационно-коммуникационные технологии. Предлагается авторская методическая разработка по вовлечению студентов в поисково-исследовательскую деятельность.
Abstract (in another language): The article uses the theoretical and methodological foundations of heuristic education and the practice of its implementation in the vocational training of students. The problem of understanding another culture is connected with the adequate translation of non-equivalent vocabulary. Modern information and communication technologies are used as an instrument to deepen into the context of another culture. The author's methodological development on involving students in search and research activities is proposed.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/242069
ISBN: 978-985-880-024-6
Appears in Collections:2020. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
221-228.pdf495,83 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.