Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/242062
Title: | Students’ Assessment in TEFL and Language Related Disciplines |
Other Titles: | Контроль знаний студентов в преподавании английского языка и языковых дисциплин / А. О. Долгова |
Authors: | Dolgova, A. O. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2020 г. / редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 185-189. |
Abstract: | This article touches upon two types of assessment of students’ performance while teaching foreign languages or language related disciplines: summative (traditional) and formative (alternative). It enumerates and describes different kinds of activities of alternative assessment and presents a rubric for assessing students’ oral reports (presentations). |
Abstract (in another language): | В данной статье рассматриваются два вида контроля знаний студентов в процессе преподавания иностранного языка или языковых дисциплин: промежуточный / итоговый (традиционный) контроль и формирующее (альтернативное) оценивание. В статье перечисляются и описываются различные виды заданий для альтернативного оценивания, а также представлены критерии оценивания устных выступлений (презентаций) студентов. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/242062 |
ISBN: | 978-985-880-024-6 |
Appears in Collections: | 2020. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
185-189.pdf | 474,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.