Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/241066
Title: | Проект ЮНЕСКО «Национальная школа-лаборатория по биоэтике для школьников – инструмент реализации Повестки 2030 в Республике Беларусь» |
Other Titles: | UNESCO project «National school-laboratory on bioethics for schoolchildren – instrument of implementing the Agenda 2030 in the Republic of Belarus» / N. V. Goncharova |
Authors: | Гончарова, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Охрана окружающей среды. Экология человека |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Экология = Journal of the Belarusian State University. Ecology. - 2019. - № 3. - С. 4-8 |
Abstract: | Дана оценка значимости программы ЮНЕСКО по биоэтике, рассматриваются методы, аспекты и роль в связи с применением ее в экологическом образовании. Анализируются положения проекта ЮНЕСКО, выполняемого в Международном государственном экологическом институте имени А. Д. Сахарова Белорусского государственного университета. Выделяются такие основополагающие принципы экологического образования, как непрерывности, постепенности и этапности становления личности; фундаментальности, рефлексивности, самоанализа, осмысления, самопонимания личности; взаимосвязи профессионального и экологического образования; региональности; междисциплинарности и внедрение их в учебный и воспитательный процесс. Обсуждается гуманистичесое направление биоэтики в качестве общемировой тенденции устойчивого развития. |
Abstract (in another language): | The author assesses the significance of UNESCO’s bioethics programs, various methods and aspects of its application, and its role in environmental education. The principal statements of the UNESCO project carried out at the International Sakharov Environmental Institute Belarusian State University are reviewed. The Basic principles of environmental education such as continuity, gradualness, stages of personality formation and their implementation in the education process are discussed. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/241066 |
ISSN: | 2521-683X |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2019, №3 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.